REGLEMENT

 

ARTIKEL 1 : Voorstelling

 

L.O.T. Ploeg Event stelt U een endurance VTT voor, georganiseerd door Legrand Stéphane, Orban François et Therer Vincent. Dit gaat door op 28 mei 2016 op de terreinen van voetbalclub Dinez Wilogne, op enkele kilometers van Houffalize.

 

Het circuit, met een lengte van 2,5 km en een hoogteverschil van 88 m, bevindt zich in de vallei van ‘Pont de Mont’ : 100% off-road en 60% in het bos (60 m asfalt), zowel technisch als fysiek veeleisend, maar ook met rijdende stukken om inhalen mogelijk te maken.

 

Infrastructuur : ruime parkeergelegenheid, toiletten, douches, mogelijkheid om tent te installeren, drankjes en snacks te verkrijgen. De plaats is afgelegen. De openbare weg bevindt zich op meer dan 100 meter. Ideaal speelterrein voor de meegereisde kinderen…

 

De organisatie biedt U een 4u durende endurance aan verdeeldover verschillende categoriën, beschreven in artikel 2 van dit reglement. Echter, alle deelnemers gebruiken hetzelfde circuit. Een gemeenschappelijke start zal gegeven worden zonder startgrid. Hoewel de startstrook erg breed is en 300m lang is vragen wij de grootste faiplay bij het verdelen van het peloton.

 

ATRIKEL 2: Categorieën en inschrijvingsgeld

 

Officieel bestaan er 5 categorieën : het is niet uitgesloten dat er categorieën bijkomen naargelang de inschrijvingen (singlespeed, ….). Om effectief een categorie te verkrijgen moet er een minimum van 5 ploegen zijn binnen deze categorie.

 

·          Heren enkel : één enkele renner. Inschrijvingsgeld: 11€

 

·          Vrouwen enkel : één enkele renner. Inschrijvingsgeld: 11€

 

·          Duo  : 2 bikers per ploeg : 11 €/deelnemer

 

·          Trio : 3 renners per ploeg. Inschrijvingsgeld : 11 €/deelnemer

 

·          4 en + : 4 renners en meer. Inschrijvingsgeld : 34 €/ploeg

 

·           ARTIKEL 3 : Inschrijvingen

 

Informaties :

 

Website : www.enduvttdinez.jimdo.com

 

email :        enduvttdinez@gmail.com

 

 

 

Inschrijven voor 15 mei :

 

 

 

Voor alle inschrijvingen kunt U inloggen op onze website www.enduvttdinez.jimdo.com

 

·          Te vermelden :

 

Naam van het ploeg of naam van de persoon in geval van enkel

 

Telefoonnumer van de lapitein

 

Categorie

 

Aantal deelnemers en hun naam

 

·          Vervolgens ontvangt U een e-mail met bevestiging van de inschrijving en het te betalen bedrag op rekening nummer BE48-0689050973-27

 

Opmerking : Indien U van binnen de 5 dagen na uw inschrijvings geen antwoord krijgt van ons, gelieve dan contact op te nemen met  : enduvttdinez@gmail.com

 

·          Gelieve het inschrijvingsgeld binnen de 10 dagen na bevestiging van inschrijving te betalen. Opgelet om per ploeg één bedrag te betalen.
Als wij het inschrijvngsgeld niet binnen de 10 dagen ontvangen hebben, zullen wij Uw inschrijving niet accepteren.

 

 

 

Voor de deelnemers jonger dan 18 jaar moeten de documenten voorgelegd worden aan het secretariaat de dag van de wedstrijd (zie artikel 5).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer :

 

In geval van annulering tot 15 dagen voor het evenement, is er een terugbetaling voorzien van 50% van het betaalde bedrag. Na deze 15 dagen wordt er geen terugbetaling gedaan.

 

De inschrijvingen worden afgesloten op 20 mei.

 

ARTIKEL 4 : Programma

 

Zaterdag 20 mei 2017

 

·          Ontvangst: van 11u00 tot 12u00

 

·          Vanaf 12u00 tot 13u00 : bevestiing van inschrijving, uitdelen van de nummers (kaderplaten), verkenning van het parcours (aangeraden).

 

·          13u30 : briefing

 

·          14u00 : start

 

·          18u00 : aankomst

 

·          u19h30 : prijsuitreiking

 

ARTIKEL 5 : Formaliteiten en documenten

 

Toestemming van de ouders

 

Niet volwassenen deelnemers (jonger dan 18 jaar) moeten vergezeld door ten minste één volwassene binnen het ploeg en leggen een ouderlijke goedkeuring voor, getekend door hun ouders, bij het uitdelen van de kadernummers en hebben een bewijs van goedkeuring van een arts dat zij mogen deelnemen aan een sportieve wedstrijd (gedateerd minder dan 3 maanden voor de dag van het evenement).

 

 

 

Gezondheidsverklaring

 

Alle deelnemers verklaren dat zij in een goede gezondheid verkeren en een goede lichamelijke conditite hebben. De organisatoren kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor een gezondheidsprobleem tijdens de race.

 

 

 

ARTIkel 6 : Praktische en administratieve regelingen

 

Verzekeringen

 

Het is ten zeerste aan te raden dat iedere deelnemer gedekt wordt door een familiale verzekering, of zelfs door een individuele verzekering.

 

Fietsen

 

De fietsen (VTT) die gebruikt worden voor de endurance moeten in perfecte staat zijn. Iedere ploeg heeft ten minste 1 VTT fiets. De gewone fiets of cyclocross fietsen zijn verboden.

 

Helm

 

Het dragen van een helm is verplicht tijdens de duur van het evenement en tijdens de verkenning.

 

Nummer

 

Elk ploeg of enkeling ontvangt per deelnemer een nummer. Elk teram is verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van dit nummer, op de telplaats en op het circuit.

 

Tijdens de race

 

Elke renner zal een andere deelnemer helpen die een probleem heeft, hetzij door een val of een ander ongemak (indien nodig stoppen) en zal het probleem melden aan de eerstvolgende seingever die hij passeert (vooral als hulp van buitenaf nodig is).
De nadruk zal gelegd worden op het respecteren van de natuur. Het is ten strengste verboden om gelijk wat langs het parcours te gooien (verpakkingen van energierepen, gels, ...). Om dezelfde reden vragen wij U om de stand achter te laten in dezelfde staat zoals U die aantrof. Sorteervuilnisbakken zullen ter beschikking geplaatst worden.

 

Fairplay

 

Onze endurance is voor alle mountainbikers, van regelmatige competitierijder tot zondagrijder tot debuterende jongere. Fair play moet gedurende de volledige duur van het evenment gerespecteerd worden. Het is niet mogelijk op iedere plaats van op het parcours voorbij te steken (het is ook omdat we van de single tracks houden dat we van het moutainbike houden), maak plaats voor de snellere renners, spreek onderling af zodat contact vermeden wordt (bijvoorbeeld : ik steek rechts voorbij).  Hetzelfde geldt in de pits tijdens het wisselen.

 

ARTIkel 7 : Tijdsopname

 

Telling van het aantal ronden

 

De tijdsopname van dit evenement zal worden verzorgd door een elektronisch systeem met transponders die de link zal zijn tussen de renners van éénzelfde ploeg. Een wisselzone zal U aangeduid worden tijdens de briefing (mogelijkheid om een partytent te installeren van max. 3x3m pet ploeg).

 

Eens de start gegeven is leggen de ploegen of enkelingen ronden af gedurende 4 uren. Wanneer het eindsignaal weerklinkt, wordt er met de geblokte vlag gezwaait wanneer de eerste van het algemeen klassement de aankomstlijn passseert. De wedstrijd van elke deelnemer eindigt wanneer hij de geblokte vlag passeert. Dus de endurance duurt 4u + de laatste ronde.

 

Wisselen

 

De wissels moeten verplicht doorgaan in de door de organisatie aangeduide zone. Het is ten strengste verboden deze uit te voeren buiten deze zone.

 

Het aantal wissels wordt overgelaten aan de deelnemers ;

 

Rangschikking

 

De rangschikking zal uiteraard afhankelijk zijn van het aantal voltooide (afgelegde)  ronden. In geval van gelijke stand tussen ploegen zal de laatste rondetijd gebruikt worden om de winnaar aan te duiden.

 

De volledige rangschikking zal zo vlug mogelijk op de website van de organisatoren geplubliceerd worden na de wedstrijd.

 

ARTIKEL 8 : Verantwoordelijkheid

 

 

 

De organisatoren aanvaarden geen enkle aansprakelijkheid in geval van ongelukken, diefstallen, verliezen, bechadigingen of verslechtering van het materiaal van de deelnemers.

 

Iedere ploeg respecteert de veiligheidsvoorschriften.

 

ARTIKEL 9 : Aanvaarden van het reglement

 

Iedere deelnemer moet bij het ontvangen van het kadernummer een formulier invullen en ondertekenen. Dit bevestigt het reglement gelezen te hebben en te zullen respecteren.